Uçuşa Geçiş

Heyecan sebepli uykusuz bir gece ve bu gecede bolca yükseklerden yeryüzünün nasıl göründüğünün hayali…

İlk uçuş…

Saat 15.30 Atatürk Havalimanı…Bir saat sonra buradan kalkacak bir uçağın içinde bir adet de ben olacak. Endişeliyim az çok. Ama fark ettirmemeye çalışıyorum çünkü annem daha gergin benden. Aslında alt tarafı iki kanatlı, küçücük camları olan sevimli bir uçan cisme binip, bir saat içinde güzel bir yurdum köşesine varacağım. Ama alt tarafı bu dediğim gibi…

Ufak titremeler ve sakarlıklarla içilen bir fincan kahve… Ama fincanın dibinin görünmesiyle birlikte kahvenin rahatlatacağı fikrinin suya düşmesi bir oldu. Ve tabi bu keyifli kafeinli kahvenin ardından uzunca bir veda sahnesi…

Sarılmalar, öpüşmeler, tekrar sarılmalar, sağa sola sallanmalar…Derken cep telefonlarının kapatılması ve kontrol sırası.

Sonrası karanlık ama sonunda ışık olan bir tünel. Ölüme gider gibi hissettirse de alt tarafı bir uçak varacağım yer. Ama yine alt tarafı…

Sonra şirin mi şirin şeker mi şeker hostesler. Koltuk bulma derdi. Koltuk numaralarını koltuklar üzerinde arama gafleti ve hostesten gelen nazik “numaralar yukarıda” uyarısı. En büyük aksaklık bu olsun avuntusuyla koltuğuma oturma ve güvenle kemerimi bağlama seremonim. Dışarıda biriktirdiğim “acaba uçak düşer mi?” vb. kaygılara son anda eklenen “acaba uçak kaçırılır mı?”sorusu taşmama ve uçaktan kaçmama sebep olmak üzereyken gelen sesler, talimatlar…

Pist üzerinde çizilen minik çizgilerin ardından benim koltuğuma yapışmamı sağlayan kalkış anı ve hızı tabi ki. Sonrası biraz mide sorunları yaratıyor. Gece hayali kurulan yeryüzü panaromaları yerle yeksan olup ilk kez karşılaştığım büyülü görüntüler karşısında zaten oldukça seyrekleşen soluğum kesildi. Uçmanın en keyifli yanı bu dedim kendi kendime.

Ve iniş anı…

Kesilen soluğum geri gelmez derken tekerlekler piste kavuşunca derin bir nefesle buluştum ben de. İlk uçuş, yalnız uçuş…

“Gökyüzünden nasıl görünüyor yaşadığım yer acaba?” diyorsan eğer sayın yolculuk adayı, tavsiye olunur uçak yolculuğu. Ama bir öneri benimki, ilk kez uçacaksan eğer yalnız uçma…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasan'ın Rüyası

Aç!