üç film birden!

Revolutionary Road, Shadows ve Yanlış Zaman Yolcuları..

Çok ahkam kesmeyeceğim, haklarında öyle sayfalarca atıp tutmayacağım. Üçünün de eksikleri ve fazlaları var. Geçtiğimiz haftanın tüm yoğunluğu ile birlikte onları da kattım hayatıma, not düşeyim dedim.

Revolutionary Road, oyunculukları için bir iki kez izlenebilecek bir yapımmış. Geç oldu benim seyrim ama güzel oldu. Her üç film için de geçerli olduğunu düşündüğüm bir mevzu var ki bu filmin süresi kesinlikle çok uzun! Bu konu, bu işleyiş.. Seyircisini kendi elleriyle öldürüyor biraz. Film hem konusu hem de havası itibariyle benim "küt" diye ortaya koyduğum yeni bir kategoriye, +25'e dahil. Hemen yaramaz çağrışımlarınızı toplamayın, öyle değil. O evlilikte yaşanan dertleri hissedebilmek için, hayatın getirdiği "oynak" ilişkilerden biraz olsun sıyrılmak, "ciddi" hadiselere göz ucuyla da olsa bakmak lazım. Ondan +25. Pek yaşı da yok ya bu işlerin.. Neyse sustum. Kate ve Leo için izleyin, onlar da bence bu arada koşup evlensinler! Dünya sinemasının birbirine gerçekten en çok yakışan iki ismi. Magazin yapmıyorum, bitti.

Shadows (Senki), ahh. Beni yordu. Ama ondan daha çok yoranı var. Sona sakladığım. Belirtmek gerek ki bu yazıda aktarılacak üç film arasından ben en çok bunu sevdim. Sahiden "yabancı" bir dil konuşuluyor bu filmde, gayet Makedonca. Biraz bize yakın biraz uzak haller, insanların yer yer sıcacık yer yer buz gibi olmaları pek tanıdık geldi bana, tüm gel-gitleri sevdim. Kamera kullanımı ve mecazları da oldukça kuvvetliydi filmin. Bir de unutmadan "bensiz nasıl yaşayacaksın?"ı vardı ki... İzleyip de görülmeli, o replik, o an.

Yanlış Zaman Yolcuları ise üzerinde hem özenle durmak istediğim hem de ne hikmetse uzağında kalmam gerektiğine inandığım bir film. Filmin yönetmeni Aren Perdeci, ama onunla birlikte öne çıkarmak istediğim iki isim var ki bence filmin güzel anılacak her yerinde parmağı olan insanlar onlar, görüntü yönetmenleri Serkan Güler ve Ahmet Sesigürgil. Ha tanır mıyım kendilerini, hayır. Hatta tamamen jenerikten beslendim de söylüyorum. Bence bu üç ismin kimyası tutmuş, yeni yapımlarla karşımıza çıkacak olurlarsa çekinmeden izlerim, gözlerim bayram eder. Amaaa. Bu demek değil ki film hakkında eksiksiz noksansız bir on puanım var on üzerinden. Başta yaptığım yorumda gözünüze çarptı illa ki, o haddinden fazla aksak hal, bu filmde de rahatsız edici derecede öne çıkıyor. Bu bir anlatım biçimidir diyeni anlarım ama anladığım bir şey daha var ki o da anlatım biçimleri. Demek ki ben böylesiyle pek iyi "anlaşamıyorum". Film hakkında yersiz ipuçları vermek istemem, o sebeple susuyorum. Ama iyi bir film izleyicisi iseniz, gözünüze kimi devam hataları takılacak, hazırlıklı olun ama üzerinde durmayın. Bu topraklarda yapılan diğer yapımlardan "havasıyla" ayrıldığı için seyredilsin, görülsün bu film de.

Aslı da film izledi işte.

Ayrıca;
Yanlış Zaman Yolcuları: http://www.imdb.com/title/tt1278158/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasan'ın Rüyası

Aç!