Alice n'oldu?


Dün hayatımda çok önceden farkında vardığımı sandığım bir gerçekle daha yüzleştim. "Beklentini yüksek tutmayacaksın."


Ha oldu da tuttun diyelim, sana zarar, kimseye değil.


Dün A. ile Şişli Movieplex'te Alice in Wonderland'i izledik. (İyi ki onunla izledim!) Malum, filmin haberleri belki 3 aydan fazla süredir ilgililerin gündeminde dolanıp duruyordu. O kadar ki, birçok sinema salonunda filmin afişleri tozlanmıştı daha film seyirciyle buluşmadan. Her şey iyi güzel ama insanda bir şaheserle karşılaşma arzusunu büyütüyordu. Bir de üç boyut şahanesine kaptırıp amma da izlerim ben bu filmi diye hayale sevk ediyordu.


İlk hayal kırıklığı: 3D alana dublaj bedava!


Yaptın güzelim filmi, gönderdin bize. Süreç nasıl işledi bilmiyorum, bir bildiğim Disney işi bir seyirlik olduğu filmin. Ama gelin görün ki, filmi üç boyutlu ve orijinal dilinde izlemek mümkün değil. Kötü bir seçimle yüz yüze bırakıldı seyirci daha maçın başında. İyi ki Türkçe dublaj konusunda çok feci, yerlerde sürünen bir karnemiz yok. Öyle olsa sonuç daha vahim olabilirdi. "Git izle adam gibi 2D, ananın karnından üç boyutlu mu çıktın?" diyecek olana da iki cevabım var; ilki evet, ikincisi bende kalsın.


+ Kırmızıııı - Beyaaaz!

Filme artık geçeyim. En uzun yazım bu olsun istemiyorum bu blogda. O yükselen arzum tatmin edilemedi ne yazık ki. Bir de A.nın da beklentilerini bizzat yükseltmiş olarak biraz ezilip büzülmedim dersem yalan söylemiş olurum. Tim Burton'dan beklenmeyecek kadar "yumuşak" buldum filmi. Salonda yetişkinden çok çocuk görürsem "ahaha" diye gülerim, "kafaları karışmış, Alice gördüler diye kapmışlar getirmişler çocukları" derdim diye beklerken, kendime güldüm.

Kırmızı kraliçemiz ve beyaz kraliçemizin karşı karşıya geldiği sahne kanımca filmin en "olmuş" sahnesi. Bunu da demezsem bana "yermek için mi açtın ağzını" diyecek birileri. Genel olarak detaylarda gizlenmiş Burton izleri bulmak güzeldi her şeye rağmen.




Son sözlerim de şunlardır ey okur;
İkizler candır,
o Alice'i canlandıran bayık abla setlerden uzak tutulsundur.
Amin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasan'ın Rüyası

Aç!