Pavese'yi çok sevdiğimi bilenler bilir. Hani hangi yazarı diriltelim de getirelim dese bir gün biri bana, tereddütsüz onun adı çıkar ağzımdan.


Biraz şiirlerine daldım yine bugün, bu sıralar çok şiir okur oldum ben.

Kimi dizeler var ki gözlü de görsün gözsüz de diye not düşmek istedim buraya...


Düşünüyorum, bebeğim, yanındayken;
Hayal kurabileceğim bir saat daha
Elini sıkarak
Ve kimse görmeyecek,
Kimse asla bilmeyecek,
Belki sen bile,
Sen ki bilmiyorsun ne çok şeyi yüreğimde
Tatlılıkla altüst edip parçaladığını.

O seyrek merhamet okşamalarını,
Hatırla bebeğim,
Kalbimin üzerindeki,
Canlı kalbimin, hızlı atan
Ve sessiz kalacak olan her zaman senin karşında.

Gördüm, bebeğim,
İnsanüstü bir tatlılık düşünü
Gözlerine bakarak,
İri ve çıplak gözlerine,
Hep yaşayacak olan yüzündeki.

Uzun bir yaşam sürüyorum
Yalnızca birkaç saniye
Yanında olabilmek için.
Ve sunmak için gözlerine
En güzel şeylerimi.

İçin için ağlıyorum ama huzurluyum.
Katlanılmaz yaşam
Seni koparıp uzağa götürdü
Uçsuz bucaksız bir geleceğe,
Yalnız benim bozduğum.

Aldırmıyorum utangaç oluşuma,
Yüreğimde duymak yetiyor bana
Tatlı bir düşünceni.
Ve düşlemek, bir kez daha,
Boz geleceğinde uzak kışın,
Var olacak benim için hüzünlü varlığın.

Düşünüyorum bebeğim yanındayken,
Hayal kurabileceğim bir saat daha.
Ve kimse görmeyecek,
Kimse asla bilmeyecek,
Hüzünlü neşemizi.


25 Eylül 1927 /C. Pavese Şiirler - YKY

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasan'ın Rüyası

Aç!